sâmbătă, 6 martie 2010

vine primavara ...

Intotdeauna mi-a placut inceputul lunii martie, si nu pt ca primesc martisoare (care apropo. au fost extrem de putine anul asta) si nu pt ca apar florile peste tot (la ninsoarea care e afara, va trebui sa mai asteptam!), nu pentru ca apare soarele si oamenii devin mai veseli (stiu, stiu nu e cazul in aceasta perioada), ci pentru macinicii care se pregatesc pe data de 9 martie. Stiti cum se spune ca lucrurile cele mai apreciate sunt cele pe care nu le primesti atat de des? Ei bine, eu apreciez extrem de mult macinicii din zona noastra. Am fost obisnuita de mica ca mama sa prepare cantitati industriale de macinici, care se terminau extrem de rapid, motiv pentru care intotdeauna am incercat sa ma indop la maxim. Desi nu apreciez deloc supele, ciorbele sau orice fel de lichide ce se gasesc in oale mari, cu macinicii am sentimentul ca nu este niciodata prea mare oala. Mama face macinicii ca o supa in care adauga o multitudine de optari, scortisoara, multa nuca si din cate stiu eu MULTA DRAGOSTE. Spun multa dragoste pentru ca nu imi vine in minte nici un alt ingredient, insa sunt sigura ca reuseste sa obtina cel mai bun gust.
Se mai spune ca in aceiasi zi in care se prepara macinicii trebuie baute 40 de pahare de vin pentru a avea noroc in casa. Ei bine eu nu am reusit sa trec niciodata de 10. Poate ar trebui sa folosesc un pahar mai mic, insa vinul pare a avea alt gust intr-un pahar normal fata de o chichineata de 5 cm unde ai sentimentul ca dai shoturi.
Chiar si cand stateam in camin am avut grija sa mentin traditia mosilor, si sa incerc sa manc macinici, fie ca erau moldovenesti, fie ca erau oltenesti, fie ca erau adusi de mama in galeti de smantana (de 5 kg, ca doar stia ca suntem o groaza de oameni).
De ce aduc aminte de macinici si pahare de vin? Pentru ca o alta traditie de la inceputul lui martie este aceea de a-ti alege o baba in primele 10 zile ale primaverii si in functie de cat de frumoasa este ziua pe care ti-ai ales-o vei avea un an mai bun, asa vei fi la batranete sau cine stie ce alte scorneli sunt in fiecare zona a tarii. La noi, se spune ca daca ziua este senina, la batranete vei fi bun la suflet si la port, iar de ziua are sa fie urata, vei fi rea la inima si spurcata la gura. Eu una, nu ma consider a fi un om rau, insa de peste 14 ani de cand imi tot aleg baba, am avut parte de cea mai urata zi din toate cele 10. Incepand cu ploaie cu pietre, ninsoare si terminand cu furtuni ingrozitoare si chiar tornade, ziua aleasa de mine a avut grija sa reflecte mereu ce e mai rau din vreme. Intrebarea mea este : sa fiu eu chiar atat de rea? :D

Un comentariu:

  1. Nu ma gandeam ca mai face cineva mucenici fierti:)
    Sunt prea buni.
    Si da, faza cu babele e enervanta. Cred ca s-au pus de acord sa bage populatia in eroare, sau au devenit senile:D

    RăspundețiȘtergere