vineri, 1 aprilie 2011

Gandurile unui student pierdut...

robbie williams - Let ME ENTERTAIN YOU



Am o mana in barbie si ma uit plictisita la raza de soare ce pare ca desparte sala in doua. Obscuritatea in care se afla studentii si raza de lumina (aka cunoasterea) in care se scalda proful. Dumnezeule, ce ganduri filozofice am la ora asta. Vad buzele profului cum se misca, insa urechile mele parca au un scut de protectie si nu lasa sa patrunda nici macar un sunet. Ciudat, aud cum bazaie musca in celalalt colt al incaperii, aud cum rad afara niste baieti, insa cand vine vorba de a auzi ceea ce spune efectiv proful... Parca as suferi de imunitate auditiva. Mai bine ma intorc la raza de soare. Imi aduc aminte de raza de soare ce m-a umplut de inspiratie la examenul de psihologie. Ma intorc in timp cu vreo 6 ani si ma vad intrand cu un coleg in C-uri.
Era 12 noaptea si ne rugam de portar sa ne lase sa intram pana la avizier deoarece aveam examen la psihologie si nu stiam exact unde si la ce ora este. Desi in prima faza nu am vrut sa ma prezint la examen, in ultima clipa m-am hotarat ca nu merita sa fi irosit multe ore de laborator. Am aflat ca examenul era a doua zi la ora 8 dimineata. Nici o problema. E abia 12 noaptea. 
"Mai Cata, la baza colinei este o sala de internet. Nu vrei  sa intram acolo si sa stam pana dimineata?" imi spune el poftind probabil sa se bage la un CS cu baietii de pe acolo.
Avand in vedere ca aveam prea multa energie pentru a reusi sa adorm m-am hotarat ca nu pierd nimic daca stau si eu putin pe net.
 La 4 dimineata ne-a cam pierit cheful de stat prin fata calculatoarelor si am hotarat ca mergem sa dormim. Zis si facut. Dorm 3 ore, ma trezesc, ma duc la examen, ma intorc si dorm iar.
"Dar ma trezesti dimineata! Da?" ii spun in dreptul caminului lui Marius, stiind ca singura nu ma voi trezi in veci.
"Cum sa nu!! Clar te trezesc! La 7 zici? OK! Bazeaza-te pe mine" imi spune el sigur pe el. 
Ne pupam si ma duc linistita sa dorm. Dimineata, simt pe cineva care ma zgaltaie si aud ca prin vis "Catal... exam... 8 ... nu?" Deschid un ochi si o vad pe Ana care se uita fix la mine.
"Ce vrei?"
"Nu ai examen azi?"
"Ba da, dar ma trezeste Marius la 7!" ii raspund nervoasa si ii intorc fundul.
"Cata... e 8 fara un sfert! Nu a venit nici un Marius!"
Imi ia cateva secunde sa inteleg si sa procesez informatia, iar dupa ce leg faptul ca e 8 fara un sfert cu faptul ca la 8 am examen sar din pat si de parca as fi un desen animat incep sa ma pieptan pe dinti si sa ma perii pe par in timp ce incerc sa imi trag blugii pe mine. Ana imi pune rapid o felie de paine cu unt si aproape ca mi-o arunca in timp ce ies pe usa. Cu o mana incerc sa tin felia de paine, pe umar am ghiozdanul, iar pe brat incerc sa imi pun geaca.
Cu chiu cu vai, dupa ce imi pierd felia de paine cu unt pe bancheta din spate (adica mi-a cazut si sincer, chiar daca mi se lipea burta de spate m-am hotarat ca mai bine nu ma risc!), alerg de la taxi pana la corpul C,ajung si la examen. Desigur ca sunt ultima care intra in sala si toti studentii se uita spre mine in timp ce usa scartaie ca intr-un film de groaza. Profa asteapta cu spranceana ridicata sa ma asez intr-un loc si apoi ni se adreseaza pe un ton sobru, uitandu-se fix la mine  "Acum ca s-au hotarat toti studentii sa faca liniste, sa incepem examinarea. Presupun ca toti v-ati primit cursurile si cartea din care trebuia sa invatati, deoarece subiectele sunt de acolo."
Supeer. Nici macar nu stiam ca exista vreo carte din care trebuia sa invatam, apai sa o mai si vad. Astept subiectele cumintica, incercand sa nu respir prea tare pentru a evita o mai mare atentie din parte celorlalti. Mi se pune in fata o foaie cu 9 subiecte, unul si unul mai interesant. Ce este inteligenta? Care este diferenta dintre temperament si caracter? Care sunt intrebarile pe care ar trebui sa fie puse unui elev care incepe sa aiba note mici la scoala? Si alte asemenea subiecte. Incerc din rasputeri sa imi pastrez mimica de student nepasator, dar presupun ca profa deja este constienta de cat de departe sunt de raspunsurile necesare. 
Cu foaia in fata si cu pixul in mana, tot ce imi vine in minte este un pat mare si imaginea mea tolanindu-ma in asternuturile curate ce miros a levantica. Groaznic!
Trece jumatate de ora si eu inca ma uit tamp la foaia de examen. Stiu. Nu sunt intrebari grele, insa nu imi vine nici un raspuns demn de un student cu mintea intreaga. Si deodata... Se lumineaza sala. O raza de soare apare in fata mea si este atat de stralucitoare incat nu ma mai pot concentra pe spatiul si timpul in care ma aflu. Ma uit zambind si mi se pare incredibil de spectaculoasa imaginea pe care o creeaza. O raza de soare si in rest obiecte simple, oameni simpli. Cat de murdar este aerul si cat de clar se vad particulele de praf ce danseaza linistite. Raman fixata pe raza de soare si ma pierd in ea.
In spate simt o miscare si ma trezesc la realitate. Realizez ca sunt in sala si imi intorc iar privirea spre foaia de examen. Si in locul spatiilor goale incep sa se umple randuri. "Inteligenta este capacitatea omului de a intelege si a asimila informatiile pe care le primeste din si prin mediul exterior" si alte asemenea definitii  isi fac loc  in mintea mea si incep sa vizualizez toate articolele pe care le-am citit vizavi de acest subiect.  Poate nu erau corecte, poate nu erau exacte, insa cu siguranta erau scrise intr-o maniera demna de a fi citite. Si totul datorita unei raze de soare.
Am luat 9.50.
"Va plictisesc cumva?" aud ca dintr-un alt univers si realizez ca proful se uita fix la mine. 
Shit, Shit, Shit!!!!
"Aaaaa.... nu" raspund incercand fara reusita sa zambesc si facand loc unei schimonoseli hidoase.
"Adica ati inteles ce v-am explicat pana acum... nu?" ma intreaba el zambind.
"Aaaaaa... Daaaaaaaa" si ma inrosesc pana in varful urechilor. "Am inteles tot!"
"Atunci sa continuam..." si se intoarce cu spatele la mine...
Rasuflu usurata ca am scapat, imi pun mana in barbie si ma uit la raza de soare ce desparte sala in doua. Obscuritatea in care se afla studentii si raza de lumina (aka cunoasterea) in care se scalda proful ...

4 comentarii:

  1. superb blog... imi plac povestirile acestea... imi aduc aminte de facultate... ani superbi :) imi pare rau ca nu ai primit bursa :( stiu cat de indiferenti pot fi profesorii...eu am renuntat la facultate :(
    superb oricum ;) multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Eeee... nu e vina profilor, nici a secretarelor, nici a decanului, nici a rectorului, nici a studentilor.. Cel putin nu individual!
    E vina sistemului si a regulilor ce pot fi facute dupa ochi.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu cred ca cineva trebuie sa isi asume vina pentru ca lucrurile sa fie schimbate... si e vina sistemului intradevar, dar pentru ca cei ce sunt prinsi in acest sistem nu fac nimic sa il schimbe, pentru ca lor le convine sau pentru ca le e frica de schimbare... oamenii sunt lasi :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am fost la decanat si cei de acolo (in special doamnele secretare) au fost foarte dispusi sa ma ajute, insa nici ei nu au informatii despre ce ar putea face un student in situatii ca cele povestite de mine.
    Pana la urma, nu o sa mor din asta :)))
    Sa fiu sanatoasa si sa speram ca o sa am un cuvant de spus in ceea ce priveste situatia din tarisoara noastra :P

    RăspundețiȘtergere