sâmbătă, 1 aprilie 2023

Pasager...

 Nu apuc să întorc privirea. "E vina mea, e vina mea" cântă Mark Stam, când pe langa vocea lui se aude un scrâșnit de roți. Cu coada ochiului observ o față speriata in parbriz. Nu-mi dau seama daca este fața mea sau a pasagerului din dreapta a mașinii care este prea aproape de mine. Simt cum picioarele îmi sunt împinse de o forță necunoscut de puternică. Creierul și logica îmi spun că mașina și-a atins ținta nepropusa. Totul este in slow motion mai puțin melodia lui Mark. "E vina mea, e vina mea"

Cu încetinitorul vad și lumea din jur in timp ce mă rotesc spre... "Probabil asfalt" îmi șoptește vocea nemiloasă pe care nu am ascultat-o când mi-a spus sa scot căștile și să las telefonul că traversez o stradă. Asfaltul este negru și oamenii din jur au fețe îngrozite. Dar nu total. Pentru că încă li se mai mișcă pielea pe față. Cineva ridica mana ușor. Privirea mi-a ajuns către cer. Sunt nori și o picătură cade în iris. Este atât de frumos. 

"E vina mea, e vina mea". Zbor peste mașină. Când eram mică nu-mi imaginam că așa ar trebui sa fie zborul. Îmi schimb focusul de la imagini la sunete și în timp ce corpul atinge suprafața față de care mă lovesc, interiorul meu amplifică sunetele ca sa pot simți la superlativ ce mi se întâmplă. Aud cum se crapă osul craniului și ca pentru a-mi confirma că probabil nu voi mai povesti aceste lucruri cuiva, văd sânge care sare de undeva din spatele ochilor. Imaginea se înroșește, apoi un negru brut o înlocuiește. Ciudat, când restul corpului atinge asfaltul, sunetul mi se pare asemănător unui sac de nisip pe care îl scapi. 

O văd pe mama care îmi atinge nasul în timp ce ne uităm într-o oglindă "ești frumoasă"! Îmi văd familia în fața bradului de Crăciun și aud colindul pe care îl cantam cu pasiune. Îl simt pe Darius pe față după o noapte în travaliu și naștere în cezariana. O simt pe Carla in brațe și mă aud spunandu-i "te iubește mama!". Îl văd pe Radu cu inelul in mână. Apoi....

Este întuneric și se face liniște. Ba nu este liniște. Este Mark, care continuă piesa pe care am ales-o in timp ce mă uitam la telefon. 

"E vina mea, e vina mea"... 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu